יום רביעי, 9 באוגוסט 2017

סיפורי ספרים



שלום לכולם, שמי עינת והתחלתי לעבוד בספריה כספרנית לא מזמן.   אני סטודנטית לספרנות במכללת דוד ילין, בירושלים ואני רוצה לשתף אתכם קצת בחוויות הקריאה שלי, ולספר לכם על מה אני קוראת, אוהבת או פחות אוהבת.  אני באה מבית שאוהב מאד ספרים וקריאה ותמיד תמיד יש לנו ספר בתיק, זה לא משנה אם זה ספר קולי, ספר מודפס או ספר שהורדתי לקינדל.  כבר הרבה מאד שנים אני קוראת באנגלית אבל לאחרונה חזרתי לקרוא בעברית (שפת האם שלי).  


טוב אז מה אני אוהבת לקרוא?  רומנים היסטוריים, ספרי מתח וריגול, פנטזיה וספרים באופן כללי.   כך לפני די הרבה שנים, נפגשתי לראשונה עם הספרים בסדרה של שיר של אש וקרח שכתב גורג' ר. ר.  מרטין, או כפי שהיא מוכרת לכולנו משחקי הכס.  הספרים מספרים לנו על ממלכת "ווסטרוז", שהיא בעצם יקום דמיוני.  זה לא בדיוק כדור הארץ שאנחנו מכירים אבל הדמויות וחלק מהספורים אומנם לא מספרים לנו על ההסטוריה האנושית המערבית, אבל הם  כן מספרים לנו על מאבקים בצמרת השלטון, מלחמות אחים, אהבה, שנאה רגשות סוערים ורומנים אסורים.  זהו אולי עולם דימיוני שיש דרקונים מתים ואולי גם חיים? ערים, טירות, עיירות, נחלים, נהרות, עמקים איים ומפרצים ועוד הרבה הרבה בעלי חיים מוזרים ומתים שחזרו או עומדים לחזור אל החיים, כאשר החורף הארוך יגיע.  זהו אולי עולם דמיוני אבל האנשים והדמויות כמו עונות השנה ארוכות ככל שיהיו מזכירים לנו את העולם שלנו כמו שאנחנו מכירים אותו.  לחלק מן הדמויות תכונות שאנחנו יכולים להזדהות עימן אצל האנשים הסובבים אותנו.  יש אנשים טובים, ישנם מעמדות וסטסטוסים שונים, יש אנשים רעים ומפתיעים.  בין הדמויות המפתיעות אנחנו מוצאים גם מבריחים לשעבר וגם גנבים שהועלו לדרגת בני אצולה וכמובן גם בני אצולה שאיבדו את מעמדם הרם.  אנחנו פוגשים גם דמויות של אנשים רעים באמת כאלה שרצחו והצליחו להשתנות והפכו לאנשים טובים ומטיבים עם אחרים. כן, בספרים יש גם סקס, שקרים ועוד הרבה יצרים והפתעות.




אני ממליצה בחום על כל הספרים בסדרה (5 במספר:)  משחקי הכס, עימות המלכים, סופת החרבות, משתה לעורבים וריקוד עם דרקונים, ומחכה בקוצר רוח לספר הבא בסדרה שאמור להתפרסם מתי שהוא בעתיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה