יום ראשון, 3 בספטמבר 2017

הזקן בן ה-100שיצא מהחלון ונעלם


שלום לכולם, מה שלומכם?

לאלן יש יום הולדת, הוא בן מאה והוא ממש לא רוצה לחגוג אותו.  אז הוא יצא מהחלון בבית האבות שבו הוא מתגורר והלך לטייל ברחבי שבדיה.  בדרך אלן פוגש מגוון טיפוסים ודמויות די מפוקפקות ברוב המקרים.  מסביבו מתקבצת חבורה קטנה ודי צבעונית שכוללת את גונילה (היפה) והפילה שלה, שברחה מן הקרקס, בני - הפורץ והשודד הסדרתי שגם הוא כבר לא כל כך צעיר.  הסיפור של אלן מסופר לנו דרך סיפורים בין שני קוים מקבילים, מה שקרה לו בעבר ומה שקורה לו במסע והאנשים שהוא פוגש בדרכו במסגרת הטיול שהוא וחבריו חווים.  למרות שהסיטואציות והדברים שקורים להם בדרכם,  כך בני החבורה מספרים את הספורים שלהם, האחד פורץ ושודד מועד, אישה שמגדלת פילה שברחה מהקרקס ואיש שהיה שייך לכנופיית אופנוענים, בעברו הוא למד כמעט כל מקצוע שקיים אבל לא סיים את לימודיו, כך הוא כמעט רופא, כמעט עורך דין, כמעט מהנדס או מדען ורתך…….  יש כמובן את השוטר שמחפש אחרי הזקן ואחרי החברים שלו למסע.  יש לנו גם  קבוצת פושעים שאלן (הזקן) מצא מזוודה שמכילה הרבה מאד כסף גנוב, שאלן החליט פשוט ל"אמץ" אותה ואשר שייכת להם, הם כמובן רוצים אותה בחזרה  וכך בעצם מתחילה מעין קומדיה של טעויות שבמהלכה החבורה העליזה מוצאת את עצמה לא פעם במצבים שהם על גבול החוקיים, וערמת הגופות והמתים שמתים לגמרי במקרה גדלה.



זהו ספר נחמד מאד לקריאה, הוא בעיקר מצחיק בתקופת  הקיץ החם והמהביל שיש לנו כאן בסוף אוגוסט.  אני ממליצה עליו במיוחד בימים שנמאס מהכל ורק רוצים לרוץ ולהכנס לחדר ממוזג או ללכת לים עם הכלבים.

טוב אז בין לי כלבים / חתולים או בעלי חיים אחרים, אבל אני שומרת מידי פעם על הכלבים שאל אחותי או נשארת לעשות ביביסיטר על כלבים ובעלי חיים אחרים של חברים כשהם נוסעים לחו''ל או סתם יוצאים לסוף שבוע קצר.











טוב אז זהו לבינתיים,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה